štvrtok 20. júla 2017

RACE zbrzdilo srdce. Musím byť trpezlivý, hovorí olomoucký hokejista

Hokejisti Olomouca odohrali v utorok s Brnom prvou prípravné stretnutia (4: 3sn) na extraligovú sezónu. Šikovný slovenská útočník Roman Rác zase nechal výstroj ležať ladom. Neobliekol ju už od februára. Liečba zápalu srdcového svalu si žiada trpezlivosť. Nie je kam ponáhľať.

"Musím byť trpezlivý. Doktori sú opatrní a zdravie máme len jedno. Je dôležité, aby som bol stopercentne fit, "povedal serveru hokej.cz.

Rác kvôli chorobe svoju prvú sezónu v extralige, do ktorej vletel ako kométa, zabalil už na konci základnej časti. V 43 dueloch stihol nastrieľať desať gólov a na ďalších 20 nahral. "Bola to zatiaľ moje najlepšie sezóna. Darilo sa mi, strašne som si to užíval. Bohužiaľ potom prišla choroba, ale musím to brať, ako to je. Nedá sa nič r obiť.Verím, že ďalšie sezóny budú po hokejovej stránke minimálne rovnaké. "

Od Vladimíra Vůjtka, nového kouča českej reprezentácie, dostal premiérovú pozvánku do slovenského národného tímu. Ani v ňom nesklamal. "Išlo o veľmi cennú skúsenosť. Nakukol som do trošku inej úrovne, než na akú som bol zvyknutý. Všetko bolo o stupeň vyššie než v klube. Medzinárodná hokej je iný ako na klubovej úrovni. Stretnutie bola náročnejšia než ligové zápasy. "

dvadsaťštyriročnej, 175 centimetrov vysokej pravé krídlo v elitnej lajne" kohútov "s kumpánmi Marosz a Cibák (obaja po sezóne zmenili dres) vyčíňalo. Vďaka šikovným rukám bet 365 a rýchlemu korčuľovanie bol na ľade vidieť a rýchlo si získal olomouckej fanúšikov.Aj tréner, majiteľ klubu a uznávaná česká hokejová legenda Jiří Dopita ho chválil: "Rok od roku preukazuje vzrastajúcou h okejovú úroveň. Pracuje na sebe, je naozaj vidieť, že na sebe drie. Na každom tréningu. Stále sa chce bet365 bonus zlepšovať a to sa mu vypláca. Je to ukážka i pre ostatných hráčov, že keď sa na tréningu poctivo pracuje, pravdepodobnosť zlepšenie je veľká. "

Lenže potom prišla nútená pauza s nepríjemnou diagnózou, o ktoré logicky v klube mlčali. Špekulácie o otrasu mozgu sa nepotvrdili, ale aj tak dátum návratu na ľad zostáva neznáme. "V mojom prípade nejde o čas," bet365 stavky uvedomuje si. "Sezóna bude dlhá a je dôležité, aby som bol stopercentne fit," opakuje.

Naďalej zostáva pod dohľadom lekárov. "Na vyšetrenie chodím často a zrejme budem chodiť stále.Musí sa to sledovať. Hlavné je, aby srdce pracovalo, ako má. Keď sa zbaví zápalu, malo by byť v pohode, ale treba to kontrolova� �, "zdôrazňuje odchovanec Trenčína, ktorý na Hanou prišiel už v mládežníckej kategórii. Režim bez hokeja niesol ťažko. "Prvé mesiace som bol len doma, preležal som veľa barážových zápasov. Po dvoch mesiacoch som sa začal viac hýbať. Chodil som na prechádzky, aby sa telo trochu rozhýbalo. Snažil som sa nejako zabaviť, aby som nemusel myslieť na chorobu.


Veľa mi pomáhala rodina a priateľka, "opísal Rác najťažšie chvíle nádejne naštartované kariéry.

Spoluhráči ho potešili; aj bez neho bet365 mobil extraligu v dramatickej baráži udržali. "Prežíval som to rovnako ako chlapci.Síce som sa nemal stresovať, ale niekedy to nešlo, "usmeje sa.

Aj v tom úsmeve možné vidieť záblesk lepších dní. Hoci sa Rác stále k partii nového kouča Zdeňka Veneru nepripojil, pozitívne myslenie nestráca. "Hokej mi strašne veľa chýba. Je to pre mňa ťažké, ale snažím sa myslieť pozitívne. Je to pre mňa zatiaľ najťažšie obdobie, ale myslím, že som psychicky čím ďalej silnejší. Dôležité je zvládnuť to v hlave. "

bet365

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára